Vă rugăm să activați dispozitivul în
modul portret
Fă o programare

Drepturile pacientului

Valoarea noastră primară: Necesitățile pacientului sunt prioritatea noastră.

Valorile Medpark reprezintă filosofia și convingerile noastre, care ne ghidează toate acțiunile și deciziile, ca indivizi și ca echipă. Fiind împărtășite de fiecare angajat al Medpark, acestea sunt esențiale în asigurarea celor mai bune rezultate pentru pacienți.

Angajamentul nostru este să:

  • respectăm cu strictețe drepturile pacientului
  • fim atenți la necesitățile pacientului și le anticipăm
  • tratăm fiecare pacient în mod individual
  • ținem cont de părerile și dorințele pacientului
  • protejăm dreptul pacientului de a face o alegere informată
  • ne comportăm discret și respectăm confidențialitatea
  • prețuim demnitatea umană și particularitățile culturale

CONFIDENŢIALITATEA DATELOR PERSONALE ŞI DREPTURILE PACIENTULUI

Spitalul Internațional Medpark garantează protecţia datelor cu caracter personal de care angajații iau cunoştinţă în scopul recuperării sănătăţii pacientului. Datele personale ale pacientului, inclusiv informaţiile referitoare la starea de sănătate, diagnostic, tratament, nu vor fi dezvăluite unor persoane terţe şi vor fi păstrate conform Regulamentelor de confidenţialitate.

În aceeaşi ordine de idei, vă invităm să luaţi cunoştinţă de drepturile pacientului, stabilite în conformitate cu Legea Republicii Moldova „Cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului”, pe care le respectăm cu stricteţe.

PRINCIPIILE DREPTURILOR PACIENȚILOR ÎN EUROPA

Amsterdam 28.03.1994, Legea RM Nr. 263 din 27.10.2005 „Cu privire la drepturile şi responsabilităţile pacientului”

1. Pacientul are dreptul la ocrotirea sănătății, atitudine respectuoasă și umană, tratament personalizat și inovații medicale, în funcție de disponibilitatea sistemului de sănătate

2. Dreptul pacientului la informare cu privire la statutul prestatorului de servicii medicale, starea sa de sănătate, datele sale medicale se asigură prin:

  • Informare despre prestatorul de servicii de sănătate, profilul, serviciile medicale disponibile, nivel de acreditare, identitatea și calificarea profesională a personalului medical.
  • Informarea despre starea sa de sănătate, intervențiile medicale propuse, riscurile potențiale ale fiecărei proceduri, alternativele existente la procedurile propuse, inclusiv în cazul încetării tratamentului și nerespectării recomandărilor medicale, precum și cu privire la date despre diagnostic și prognostic.
  • Pacientul are dreptul să ceară și să obțină o altă opinie medicală.
  • Pacientul are dreptul de a cere să fie sau să nu fie informat despre starea sa de sănătate ori să desemneze o altă persoană să fie informată în locul său.
  • Cu excepția prevederilor legale, pacientul are dreptul de a-și da acordul sau să refuze cu privire la informarea rudelor și prietenilor despre evoluția investigațiilor, diagnostic și tratament.
  • Informațiile se aduc la cunoștință în limbaj clar, cu minimalizarea noțiunilor de specialitate. Dacă pacientul nu cunoaște limba de stat, informațiile se aduc la cunoștință în limba sa maternă, o altă limbă cunoscută sau în altă formă de comunicare.
  • Informațiile medicale se prezintă pacientului personal, iar pentru persoanele care nu au atins vârsta de 18 ani și cele în privința cărora a fost instituită o măsură de ocrotire judiciară se comunică reprezentanților legali.
  • Informațiile se prezintă în termen rezonabil, pentru a-i permite pacientului să participe activ la exercitarea acului medical.
  • Pacientul are dreptul să solicite și să primească extrase din dosarul său medical, rezumat al investigațiilor, procedurilor de tratament, recomandări.

3. Dreptul pacientului la exprimare benevolă a consimțământului pentru efectuarea intervențiilor chirurgicale sau tratament cu risc sporit se asigură prin:

  • Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenție medicală asumandu-și în scris, răspunderea pentru decizia sa, în acest caz medicul curant va informa pacientul despre consecințele refuzului sau ale opririi tratamentului.
  • În cazul pacienților care nu au atins vârsta de 18 ani, reprezentantul legal exprimă consmițământul sau refuzul pentru tratament, intervenție chirurgicală.
  • În cazul în care se cere consimțământul reprezentantului legal, pacientul minor va fi implicat în procesul de luare a deciziei în măsura în care permite capacitatea lui de înțelegere.
  • Dacă pacientul necesită intervenție medicală de urgență, necesară pentru a salva viața pacientului, când acesta nu poate exprima voința, iar consimțământului rudelor sau a reprezentanților legali nu poate fi obținut în timp util, personalul medical abilitat are dreptul de a lua decizia respectivă în interesele pacientului.
  • Pacientul are dreptul să accepte sau să refuze să fie fotografiat sau filmat în timpul actului medical.
  • Pacientul are dreptul să ceară sau să refuze efgectuarea ritualurilor religioase în perioada spitalizării dacă nu afectează activitatea prestatorului și nu provoacă prejudiciu moral altor pacienți.

4. Confidențialitatea datelor medicale, securitatea vieții personale, integritate fizică, psihică, discreție în timpul actului medical:

  • Toate informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale inclusiv și după decesul pacientului.
  • Informațiile confidențiale pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își dă consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.
  • Acordul pacientului pentru furnizarea datelor confidențiale nu este necesar pentru implicarea, consultarea specialiștilor în cazul asistenței medicală de urgență, în cazul urgențelor în sănătate publică, alte cazuri prevăzute în mod expres de legislație.

5. Dreptul pacientului la reproducere se asigură prin:

  • Pacientul are dreptul să aleagă cele mai sigure și eficiente metode privind sănătatea reproducerii.
  • Dreptul femeii la viață prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc major și imediat pentru viața mamei.

6. Pacientul are dreptul la atenuarea durerilor și la îngrijiri medicale terminale demne de o ființă umană.

  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual și susținere pe tot parcursul ingrijirilor medicale.
  • Pacientul are dreptul la continuarea îngrijirilor până la ameliorarea durerilor prin toate metodele şi mijloacele legale disponibile, determinate de nivelul existent al ştiinţei medicale şi de posibilităţile reale ale prestatorului de servicii de sănătate.

7. Protecția extrajudiciară a drepturilor pacientului și dreptul de a contesta acțiunile prestatorului de servicii medicale și de a solicita compensarea prejudiciului se asigură prin:

  • Pacientul are dreptul să expună sugestii, reclamații în adresa spitalului în cadrul Departamentului Drepturile Pacientului la adresa: info@medpark.md, adresa: str. Andrei Doga 24, autoritățile publice în domeniul sănătății, instituții de acreditare naționale sau internaționale: Joint Commission International https://www.jointcommissioninternational.org/contact-us/report-a-quality-and-safety-issue/
  • Pacientul are dreptul să fie consultat, asistat de avocat sau alt reprezentant în scopul protecției intereselor sale.
  • Pacientul are dreptul să primească răspuns la cererile sale.
Aplicație mobilă
FREE - In Google Play
Descarcă