Vă rugăm să activați dispozitivul în
modul portret
Fă o programare

Sănătatea angajaților companiei tale, în grija noastră

Noutăți
08 feb., 2022

Grija angajatorului față de echipă se manifestă nu doar prin oferirea condițiilor rezonabile de muncă sau a unui spor salarial motivant. Cele mai competitive companii se aliniază tendințelor internaționale și fidelizează angajații manifestând grijă față de sănătatea lor. Spitalul Internațional Medpark propune companiilor o serie de soluții corporative personalizate, inclusiv pachete de control medical (Check-up), menite să evalueze starea de sănătate a salariaților.

Ce presupune un check-up corporativ?

Un check-up reprezintă un set de analize, investigații și consultații, orientate spre diagnosticul posibilelor maladii, chiar și în lipsa simptomelor. Pachetul de servicii este conceput în conformitate cu recomandările medicale internaţionale de profilaxie și diagnostic. ”Check-up” este o practică uzuală, folosită peste tot în lume. Bineînțeles, scopul check-upului este, în primul rând, prevenția, însă experiența arată că mulți dintre beneficiari ajung să depisteze diverse afecțiuni de care nu cunoșteau și astfel beneficiază de recomandări medicale pentru tratamentul lor timpuriu. Acest vector este observat mai ales în ultimii doi ani, ca rezultat al numărului tot mai mare de pacienți corporativi.

De ce se ține cont atunci când se elaborează un check-up corporativ?

Check-upul corporativ este o variantă de compromis între necesitățile individuale ale angajatului și doleanțele angajatorului: factorii de risc ocupațional, vârsta medie a angajaților companiei și timpul estimativ pentru acordarea acestui serviciu. La elaborarea produselor noi se ține cont de feedbackul clienții noștri, iar ca rezultat se produce optimizarea și crește satisfacția clienților corporativi. De asemenea, examinăm tendințele globale de business health, evaluând pe lângă riscurile pentru sănătate și indicatorii de stres. Sănătate mintală este o componentă importantă în condiții pandemice, astfel încât ultimul produs elaborat include și consultația psihologului.

Alegând controlul corporativ de prevenție tip check-up la Medpark, angajatorul obține și extra avantaje. Cel introdus recent, este gradul de satisfacție al angajatului, evaluat imediat după prestarea serviciului. Și pentru că suntem o instituție deschisă la sugestiile venite din partea clienților noștri, am adăugat feedbackul ultra-rapid. Fiecare companie care contractează serviciile tip check-up Medpark, oferă “o notă medie de satisfacție” față de calitatea investigațiilor realizate.

Care sunt termenii de realizare a unui check-up?

Medpark a optimizat procesul de deservire în cadrul check-upurilor, astfel încât regulile interne de programare să satisfacă așteptările angajatului. Noi ținem cont de dorința angajatului de a petrece cât mai puțin timp în cadrul unei instituții medicale, de aceea, controlul durează de la 8.00 până la orele 13.00 sau 16.00, în funcție de complexitatea investigațiilor. Concluzia medicală este eliberată în aceeași zi, împreună cu recomandările necesare.

Ce avantaje aduce acest serviciu pentru angajat, echipă, dar și pentru angajator?

La nivel individual, în primul rând vorbim despre siguranță și prevenție. Siguranța că ești sănătos și nu facem doar o presupunere. Un angajator atent urmărește productivitatea angajatului în timp. În condițiile actuale, grija față de angajat ar trebui să fie o prioritate, pentru că oamenii sunt valoroși. Obținerea unei concluzii medicale nefavorabile sensibilizează angajatul la o altă atitudine vis a vis de sănătate. Acele companii care optează ani la rând pentru un control medical de prevenție oferă personalului posibilitatea de a se monitoriza în timp și de a observa schimbările apărute. Starea de bine a fiecărui angajat în parte determină starea de bine a echipei. În felul acesta, în cadrul companiei va crește productivitatea, retenția personalului și va scădea numărul zilelor luate pe motiv de boală. Indirect, se va îmbunătăți și nivelul de performanță a companiei.

Elena Golimbievscaia, Team Facilitator, Mekanys Ltd:Cu toate că fiecare dintre noi poartă răspunderea deplină pentru stilul și modul său de viață, considerăm că oricine dintre membrii comunității noastre va aprecia interesul companiei față de starea de sănătate a angajatului. Cea mai bună performanță- este realizată de persoanele sănătoase și pline de viață. Pentru noi, a avea angajați sănătoși si apți de muncă, înseamnă să atingem obiective mari, indiferent dacă sunt de tip financiar, de business și/sau cuantificare a nivelului de performanță. Alegem Medpark datorită diversității serviciilor oferite, de înaltă calitate, în conformitate cu standardele şi practicile internaţionale.”

Care sunt nevoile companiilor care solicită acest serviciu?

Să pornim de la faptul că în lume există companii specializate care urmăresc parametrii de business health. Dacă e să ne raportam la statisticile din anul 2020, este interesantă contradicția de percepție observată: 70% dintre angajatori/directori de companie consideră că oferă un acces bun la serviciile medicale, pe când mai mult de 88 % dintre directorii de personal (HR) consideră că angajatorii ar putea face mai mult pentru cultura medicală corporativă. Referindu-ne la aceste statistici, ne raportăm la țări ca: UK, EAU, USA și Singapore. În RM, din păcate, nu se atestă o evidență numerică de așa tip, dar cu siguranță există această percepție eronată că angajatul are accesul dorit la serviciile medicale de calitate. Studiile de business health confirmă că există o deconexiune considerabilă între beneficiile oferite de angajator și așteptările angajaților. În timp ce angajatorii cred că fac o treabă bună în a sprijini sănătatea fizică și mintală a oamenilor, angajații nu sunt de aceeași părere.

Grija față de sănătatea angajaților trebuie să fie o prioritate așa cum bunăoară se instituie o strategie de business, cu impact pe termen lung. Un studiu realizat de Asociația Internațională pentru Securitate Socială din Geneva spune că fiecare euro investit în sănătatea și siguranța ocupațională generează un profit de 2,20 euro. Vorbind la general, deciziile strategice ale oricărei companii au nevoie de un fundament solid, iar personalul sănătos și motivat este o parte a ecuației care nu poate fi eliminată.

Ion Badia, HSSE Senior Expert, OMV Petrom Moldova:Cel mai prețios activ al unei companii sunt oamenii. De aceea, Petrom Moldova pune accent mare pe sănătatea angajaților săi. În realitatea de astăzi, trăind cu un virus atât de contagios, este important să putem asigura la distanță accesul angajaților la medicină. Telemedicina și webinarele organizate de Medpark sunt un factor determinativ în sănătatea fizică și mintală a angajaților Petrom Moldova. Eficiența acestor servicii a fost dovedită în practică, ceea ce a dus la ridicarea productivității muncii de acasă. Am ales Medpark fiindcă profesionalismul medicilor corespunde în totalitate standardelor înalte stabilite de Grupul OMV Petrom.”

Care sunt trendurile de creștere a numărului companiilor care optează pentru aceste servicii?

Astăzi, conceptul de sănătate și bunăstare are un domeniu de aplicare îngust în cultura companiilor din RM. Se acționează în caz de management al bolii și este absolut necesar să regândim acest moment axându-ne pe prevenție. Ne dorim ca un număr mai mare de organizații să introducă strategii de prevenire și intervenție timpurie în ofertele lor de beneficii extra- salariale (servicii de check-ups și screening), ca mijloc de control al costurilor de îngrijire în caz de boală. În acest sens, o schimbare de paradigmă instituțională se identifică în domeniul IT. Deși încă ne confruntăm cu necesitatea de a explica de ce este nevoie de o cultură medicală corporativă de prevenție în condiții de siguranță, profesioniștii HR, de obicei, realizează foarte bine că oferind ca beneficiu servicii medicale la o clinică de excelență constituie un atu pe piața muncii. Această viziune se reflectă și în cerințele și așteptările angajaților bine informați și aceștia caută inițiative de sănătate și bunăstare la locul de muncă. Prin urmare, acele companii care se vor alinia la așteptările angajatului, vor avea doar de câștigat.

Andrian Muntean, Membru al Consiliului de Administrație GRAFIT HOLDING: ”Una dintre prioritățile Grafit Holding reprezintă sănătatea și confortul angajaților noștri. Suntem responsabili pentru fiecare dintre aceștia, mai ales în perioada pandemică. Prin urmare, toți cei care lucrează cu noi de mai mult de 3 ani, beneficiază de un control anual complet la Medpark, plătit de companie. Anul trecut, datorită acestui control, am reușit să salvăm viața unui tânăr angajat care are soție și copil. Analizele au arătat că avea o problemă cardiacă gravă și că avea nevoie urgentă de o operație. Diagnosticul nu avea nimic în comun cu stilul de viață și i se putea întâmpla oricui. El nu a putut strânge rapid suma necesară pentru operație și era periculos să aștepte, așa că l-am ajutat noi. Totul s-a rezolvat în practic două-trei zile: compania a transferat jumătate din bani, iar cealaltă jumătate a fost adunată rapid din partea tuturor colegilor Grafit Holding. Această istorie are un happy end: colegul nostru a fost operat cu succes la Medpark și a revenit rapid la viața sa de odinioară. Nu vă neglijați sănătatea și mergeți regulat la medic!

Este check-upul singurul produs corporativ Medpark?

Bineînțeles că nu. Gama de servicii oferite clienții clienților corporativi este largă, tendința noastră este de a satisface necesitățile individuale ale pacientului, încercând să acoperim necesitățile companiilor. Pe parcursul anului 2021 am răspuns la multe provocări, inclusiv am organizat servicii vaccinare la sediile companiilor, am realizat webinare cu tematică de interes pentru angajator, telemedicină pentru angajații care au fost covid pozitivi sau care nu se puteau deplasa la Medpark. În situații de criză, am acordat tot suportul companiilor care au contracte directe de colaborare cu Medpark, implicând și serviciul medical mobil “Medpark Acasă”.

De asemenea, colaborăm cu organizații internaționale în cazul evaluării primare medicale a noului angajat, inclusiv expertiza psihologică, care include și completarea formularelor necesare. Din anul 2019, am integrat și factorii de risc ocupațional în lista de servicii prestate, cu completarea dosarului de către medicul expert în medicina muncii din cadrul Medpark. Pe viitor, vom dezvolta și alte produse care cu siguranță vor deveni utile și necesare pentru companiile din Republica Moldova. Oferă angajaților sănătate în dar!

Pentru mai multe detalii despre ofertele corporative de sănătate Medpark, accesează linkul sau contactează-ne la tel. +373 79 77 65 75.
Aplicație mobilă
FREE - In Google Play
Descarcă